top of page
  • תמונת הסופר/תאביב שטרית

איך בוחרים בן זוג לחיים

בחירת בן זוג לחיים משותפים ויצירת תא משפחתי, אינה עניין מקרי. למשיכה ולכימיה ישנן מספר הסברים פסיכולוגיים רציונאליים.


הבנת המשמעות האישית שלהם עבורנו, תשכין שלום בין הזכרי והנקבי שבנו וכך תחזק את יכולות הריפוי וההגשמה במערכות היחסים שלנו. בדיוק מכאן נתחיל לזמן את בני הזוג הבריאים לחיינו.


בני זוג לחיים רק לכאורה נבחרים במודע. למעשה זהו תת המודע, המשפיע העיקרי על הבחירה. זו גם הסיבה שלאחר חודשי ירח הדבש, אנו מתחילים לתהות, מדוע בחרתי דווקא בבן זוג זה?!


שאלה שנכון לשאול כבר עכשיו, בעיקר אם אנו מבקשים ליצור זוגיות בריאה, או להבריא את הזוגיות הקיימת...


סדנת זוגיות ויחסים
מיטל וכפיר - סדנת זוגיות ויחסים

5 הסיבות לבחירת בן זוג לחיים

1. בראש ובראשונה מזכירה לנו המשיכה לבן הזוג, את המשיכה לאחד מהורינו, או למי שטיפל בנו בילדות. בפועל היא נוצרה כדי שנוכל לרפא פצעי ילדות הקשורים לאותה דמות סמכות, באמצעות שחזור אהבתינו אליה והאפשרות לזכות באהבתה כלפינו.


2. ההסבר השני על שני צדדיו, נגזר מהאנרגיה הזוגית שהייתה בין הורינו ולה נחשפנו בילדות. היה ונחשפנו לזוגיות בריאה בין ההורים, נמשך לבני זוג שיאפשרו לנו לשחזר את אותה זוגיות מיתולוגית. כמובן שגם ההפך נכון…


3. אנו מזמנים לחיינו בן זוג שיאפשר לנו ליצור ולספק לילדנו תא משפחתי בריא ואנרגיה הורית מכילה ותומכת. לרוב מבוסס האידאל על הילדות שחווינו בבית הורינו ולחילופין על הילדות שלא חווינו ואנו מבקשים שיחוו ילדינו.


4. אנו בוחרים בן זוג המאפשר לנו להמשיך את אורח החיים הנוח והמוכר לנו. יתרה מכך, לעתים נאמין כי בכוחה של הזוגיות הזו, להעצים את תחושת הביטחון והנוכחות שלנו בחיים.


5. אנו נמשכים לבן זוג המשלים אותנו ואף מוסיף לאישיות שלנו, ע"י תכונות אופי ויכולות הקיימות אצלו ופחות אצלנו. זאת על מנת לזכות בעזרתו למימוש התשוקות והחלומות שלנו.


אם כן, בן הזוג שנבחר עשוי לשקף לנו במידה רבה את אחד מהורינו או את שניהם, על המאפיינים והתכונות שאהבנו וגם על אלה שמהם נפגענו וסלדנו. אלו שפצעו אותנו בעבר, או שהיה לנו חסך מהן.


בן הזוג בהכרח יחזיר אותנו למחוז ילדותינו ולעיתים יגרום לנו להרגיש כמו בן/ת שלו/ה. כמובן שגם ההיפך נכון ולעיתים נרגיש כאילו אנו הורים לילד/ה.


מסקנה נוספת מהכתוב, היא שנוחות ובטחון, לצד התפתחות והגשמה עצמית, בהכרח ידורו בכפיפה אחת ברשימה "הלא מתפשרת" של תת המודע, וישפיעו על בחירת בני הזוג.


חשוב! איננו בוחרים בהכרח במי שיעשה לנו טוב, אלא במי שייתן לנו הזדמנות לרפא את עצמנו בהקשר ישיר לילדות שלנו ולמי שאנו היום.


מודעת עצמית ותקשור הצרכים האותנטיים שלנו, תאפשר התפתחות בריאה ונעימה, לנו ולבן/ת הזוג כאחד.


סיכום והזמנה לזוגיות בריאה

הבנת 5 סיבות אלו לעומק ויצירת בהירות באשר להשפעתן הייחודיות עלינו, מסבירות מדוע אנו ממגנטים לחיינו שוב ושוב את אותם בני הזוג? ומדוע אנו בוחרים לבסס לאורך שנים, קשר זוגי מסוים על פני קשרים אחרים?..


חקירת הסיבות הללו בהקשר האישי, לאור שיקופים מקצועיים במרחב חוויתי-קבוצתי, כגון סדנת התהוות - זוגיות ויחסים ו- קורס המאסטרים, תאפשר תהליך בריא בתודעה ולברוא זוגיות דרך האהבה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סדנאות וריטריטים קרובים

קורס המאסטרים

היהלום של דרך האהבה - מח' 34

קורס התפתחות אישית מעמיק המשלב הכשרת מנחי מדיטציה ותראפיה חוויתית. תכנית התמחות ברזי האהבה להשבת הסמכות הפנימית, תקשורת מקרבת, ריפוי והגשמה עצמית.

🌍   ערב מבוא יום שלישי 21/5/24

📅   חוות טבע האדם, ניר צבי

קורס המאסטרים

הליכת מלאכים

סדנת אהבה

סדנת העצמה אישית מרגשת בטירוף! לצלול פנימה אל האמת שבלב, במרחב בטוח ואוהב. לרחף בחוויה שמימית של יחד אמיתי ולפתוח את השער לאהבה וריפוי עצמי. מוזמנים לקבל חיבוק.

🌍   שבט - פאול קור 16, ת"א

📅   יום חמישי 30/5/24

הליכת מלאכים

התהוות - שפע והגשמה

ריטריט מעמיק, מעצים ומעשיר

סדנת העצמה אישית, ריטריט מדיטציה חוויתי וסופ"ש מגשים חלומות! נלמד את חוקי היצירה האוניברסלים, נחשוף את מארג הפוטנציאלים האישיים ונקבל הכוונה ברורה להגשמת היעוד.

📅   סופ"ש 27-29/6/24

🌍   מרכז ימי, קיסריה

התהוות - שפע והגשמה

Google חוות דעת

לשיחת היכרות והכוונה

נפלא! נשתמע ממש בקרוב

bottom of page