top of page
  • תמונת הסופר/תאביב שטרית

איך ליצור חוסן נפשי בזמנים קשים

לאחרונה קראתי שהמגן דוד הוא סמל פגאני ושעלינו לשתף בימי המלחמה את סמל המנורה.

אז מרים את הדגל והכפפה ומבקש לדייק את מהותו של מגן דוד – כוח מרכבה לחוסן נפשי בזמן מלחמה.


שאלתם את עצמכם מדוע הטנק המיוצר בישראל, נקרא דווקא "טנק מרכבה"? רק בפשט ולמראית עין, מורכבותו היא התשובה. בשורות הבאות נחשוף את הסיבה האמיתית לכך שזהו עמוד השדרה וכלי השריון וההתקפה החזק ביותר, שכבר בימי קדם ישראל פיתחה.


כדי להבין את פוטנציאל הכוח הטמון במרכבה לחוסן נפשי, נתחיל במגן דוד. כולנו מכירים את הסמל המופיע במרכז דגל ישראל. באופן אישי התאהבתי בו כבר כנער, כשקראתי לצידו את "הצבי ישראל" בכל טקס אפשרי באריאל, העיר בה גדלתי. כלוחם ומפקד הנפתי אותו מאבו סנינה בחברון ועד לנבי מוסא בפאתי לבנון. כארכיטקט "שהנדסה תיאורית" היא המקצוע האהוב עליו, נפעמתי מתכונותיו ועוצמתו. היום כחוקר דרך האהבה, אני משתמש בכוח הטמון בו לריפוי והגשמה.


צורת המגן דוד מורכבת משני משולשים, האחד בסיסו מטה ופונה מעלה לשמיים והשני בסיסו מעלה ופונה מטה לארץ. מדוע? כי "בראשית ברא ה' את השמיים ואת הארץ". זוהי מעטפת הבריאה החובקת כל אדם ישר-אל וקושרת בו את פוטנציאל כוחותיה האינסופיים, המצוינים בדגל גם על ידי שני פסים כחולים.


מגן דוד - כי בראשית ברא ה' את השמיים ואת הארץ
מגן דוד - כי בראשית ברא ה' את השמיים ואת הארץ

הצורה הדו-מימדית של המגן, היא למעשה השטחה של צורת המרכבה התלת מימדית, המורכבת משני טטרהדרון משוכלל (שכל ארבע פאותיו הן משולשים שווי צלעות) ולכן בעלת שמונה קדקודים המכוונים מהמרכז לאינסוף ולהיפך. שניה רגע... בצורה שעל הדגל מופיעים רק שישה קודקודים, לאן נעלמו שתי הנקודות החופפות במרכזה? כאן בדיוק טמון סוד הכוח של המרכבה!


שתי הנקודות שהיו אמורות להופיע בחפיפה במרכזה של הצורה, ביד מכוון אינן מופיעות בה. המרכבה היא הרבה יותר מכפי שהעין שלנו רואה. הנקודה השביעית (המכונה גם הנקודה שבלב) חסרה, משום שהיא מייצגת את הכח הנסתר – את כח הנס, הקיים רק כאשר יש אחדות בין כל הכוחות.


אפשר להקביל זאת להשתדלות המתבקשת מכל ישר-אל, לעשות טוב בששת ימי בריאה וביום השביעי לשבות ולהאמין כי יהיה טוב מכח ההוויה, משום שיש הרבה מעבר לכוחו ועוצם ידו של האדם. מכאן הציווי ביום השביעי, לתרגל שביתה ואמונה ולאפשר לבריאה, לתקן את מה שצריך "ולסגור לנו ת'פינה", או את הנקודה...


ניצחונותיו הרבים של דוד המלך, לא הגיעו ממגן גשמי שעליו מוטבעים שני המשולשים, אלא שידע והחזיק באמונה שקיים לו כח מרכבה! כח עליון לטבע האדם, אפילו ודווקא משום שאתה מלך ישראל.


דוד כמו כל ישר-אל (כלומר, ישר עם אלוהים), שאינו מגיע ממקום של "כוחי ועוצם ידי", אלא הולך עם עמו וצבאו כאחד, שעושה השתדלות להיות ישר בכל דרכיו, מקבל את הבטחון והשמירה מהמגן הגדול ביותר, אלוהי השמיים והארץ - וזהו פוטנציאל הכח האינסופי הטמון במרכבה.


סמל מרכבה ופרח החיים
סמל מרכבה ופרח החיים - ציירת בלה איזגייב

מה זאת אומרת ללכת אחד? מהו קו פנימי ומול מי בדיוק עלי ליישר אותו? ראשית עלינו להפנים שאם קלקלנו, בכוחנו לתקן, בכל מישור ובכל מערכת יחסים. מכאן נבין שהדרך היחידה החוצה, היא פנימה, לעבר אותה נקודה שביעית שבלב - כלומר מתוך אחדות ודרך האהבה. לא בכדי מלחימה אותנו המלחמה, זהו התפקיד הרוחני-הגבוה שלה. כאשר בכוונתנו לעשות בריא, בידיעה מוחלטת שאנחנו לא לבד פה... כל אשר נעשה, נצליח.

מכאן כל פעולה - מחשבות, מילים ומעשים, יהפכו באורח נס לאנרגיית חיים. כוחנו באחדותנו, אינה רק סיסמא, אלא דרך הטבע לריפוי והגשמה. זה נכון לנו כחברה ומתחיל בראשיתנו, בתוכנו, בכל נשימה ותנועה... כל אחד עם עצמו וכל אחת עם עצמה. ממליץ להתחיל בתרגול מדיטציה ולדמיין את עצמנו בתוך צורת המרכבה. אין צורך להבין מעבר לזה או לעשות משהו במדיטציה מעבר לזה. בכל רגע שהמחשבה נודדת, חזרו לנשימות ומכאן לדמיון ולתחושה בגוף המתלווה אליו. אפשר ללמוד זאת ועוד ביחד אתנו בקורס המאסטרים הקרוב.

מקווה שעזרתי טיפה. אם מאתגר לכם וגם אם לכאורה אין סיבה מספיק טובה, הרימו דגל ובקשו עזרה. אני ממשיך עם שיחות אישיות, היה ומרגישים שזקוקים לאוזן קשבת והכוונה מיטיבה. 054-3050100 אביב

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סדנאות וריטריטים קרובים

קורס המאסטרים

היהלום של דרך האהבה - מח' 34

קורס התפתחות אישית מעמיק המשלב הכשרת מנחי מדיטציה ותראפיה חוויתית. תכנית התמחות ברזי האהבה להשבת הסמכות הפנימית, תקשורת מקרבת, ריפוי והגשמה עצמית.

📅   ערב מבוא יום שלישי 21/5/24

🌍   חוות טבע האדם, ניר צבי

קורס המאסטרים

הליכת מלאכים

סדנת אהבה

סדנת העצמה אישית מרגשת בטירוף! לצלול פנימה אל האמת שבלב, במרחב בטוח ואוהב. לרחף בחוויה שמימית של יחד אמיתי ולפתוח את השער לאהבה וריפוי עצמי. מוזמנים לקבל חיבוק.

🌍   שבט - פאול קור 16, ת"א

📅   יום חמישי 30/5/24

הליכת מלאכים

התהוות - שפע והגשמה

ריטריט מעמיק, מעצים ומעשיר

סדנת העצמה אישית, ריטריט מדיטציה חוויתי וסופ"ש מגשים חלומות! נלמד את חוקי היצירה האוניברסלים, נחשוף את מארג הפוטנציאלים האישיים ונקבל הכוונה ברורה להגשמת היעוד.

📅   סופ"ש 27-29/6/24

🌍   מרכז ימי, קיסריה

התהוות - שפע והגשמה

Google חוות דעת

לשיחת היכרות והכוונה

נפלא! נשתמע ממש בקרוב

bottom of page