top of page
  • תמונת הסופר/תאביב שטרית

אבא ובת על התמודדות עם חרדות ומצוקה רגשית

אתמול יצאתי עם אוהב, הבכורה שלי וחגגנו את יום האשה. כבר בנסיעה ואח"כ בין גיוזות למרק טום-יאם מעלף... התפתחה שיחה על מה שקורה במדינה ונתתי לה את ההסבר שלי לטיעוני הצדדים. דרך שאלות ומילים... הבנתי כמה בלבול, הצפה רגשית ואולי אף חרדה, אנו נושאים כרגע בשל מה שקורה במדינה.


אז לאור הלך הרוח התקופתי (כאילו שאי פעם אנחנו לא נמצאים בהלך רוח תקופתי כזה או דומה) יום האשה ושיחת אבא ובת מיטיבה, מצרף דרך יעילה להתמודדות עם חרדות ומצוקה רגשית, המותאם לנשים אך פונה לשני המינים.


אבא ובת
אבא ובת על התמודדות עם חרדות והצפות רגשיות

מה ראוי שנדע כדי להתמודד עם חרדה?

ראשית הפנימי כי את לומדת לחוות את כל קשת הרגשות בחיים. גם בתגובה לחוויה חיצונית - כמו נמר שנכנס עכשיו לחדר וחושף שיניים, וגם בתגובה לחוויה פנימית - כמו מחשבה על מה שקורה כרגע במדינה, או מצוקה אישית בנוגע לעבר או לעתיד שלך.


בנוגע לאיום קיומי-מיידי, את כבר מבינה את חשיבות החוויה הרגשית והחושית המהווה מנגנון הגנה להתמודדות עם המצב. בנוגע לאיום שאינו קיומי-מיידי, נוהג בך לעיתים קרובות מנגנון ההגנה בצורה דומה, למרות שאין כרגע שום סכנה.


גם את זה את מבינה, כי עשית כמה סדנאות, קראת כמה וכמה ספרי מודעות והעצמה, ואולי כי את הבת של אבא 😉 ולמרות זאת, התגובה לרגשות כמו כעס, עצב, בלבול ואבדן שליטה, לעיתים קרובות עדיין דומה ואת מנסה להיפטר מהן.


חשוב שתדעי כי האופן בו את ניגשת לגוף הרגשי שלך, עושה את כל ההבדל בין שימור רגשות לשחרור רגשות. גישה של בריחה, או קפאון, או מלחמה עם הרגש, הן דרכי התמודדות המדחיקות אותו ומשמרות אותו. אז מה כן? להלן השלבים המהותיים.


שלושת השלבים להתמודדות עם חרדות

1. מודעות עצמית

הביאי מודעות לרגש המבקש את תשומת הלב שלך. לאחר מכן תארי את המציאות ואת המעורבים (אם יש כאלה) שיצרו את הרגש הזה – כדאי שתכתבי את הדברים. בהמשך תני שם לרגש הנוכחי שלך – כדאי שתכתבי את שמו ואם יש כמה, כתבי את שמם. בחלק האחרון אפשרי לעצמך להרגיש אותו או אותם עד כמה שאת מסוגלת במלואם.


2. התבוננות פנימית

עצמי עיניים והתבונני... רק התבונני בהרגשה, במחשבות השונות המתלוות אליה בראש, ובתחושות הנוצרות בגוף הפיזי שלך (כמו כיווץ בכתפיים, דפיקות לב מואצות, מיגרנה) וזרמי עם כל מה שעולה כאילו שסוחף אותך גל באוקיאנוס. *התבוננות פנימית היא מסוגלות שניתנת לפיתוח ואתייחס לכך בהמשך.


3. נשימה לנשמה

נשימה היא העוגן שלך. חיבור מיידי לנשמה שלך. הביאי את תשומת הלב לנשימות שלך. אוויר קר נכנס דרך הנחיריים, אוויר קצת יותר חם יוצא דרכם. חלל הריאות והבטן מתמלא ומתרוקן. הרחיבי את מידת הנוכחות ברגע הזה דרך חמשת החושים: במה נוגע הגוף הפיזי שלי? אילו צלילים וקולות אני שומעת? מהו הטעם שיש לי בפה? מהו הריח שאני מריחה? פקחי אט אט עיניים והבחיני במראות שאת רואה. רגע לפני שתחתמי את התהליך... הביאי מודעות להרגשה הנוכחית, המבקשת את תשומת הלב שלך.


לסיכום והזמנה

בנוסף להתמודדות מיטיבה עם המציאות, תרגול שלושת השלבים הללו בכל פעם שאת מזהה חרדה ו/או הצפה רגשית, מלמד את התודעה, מהי הגישה המועדפת עליך למצבים דומים בעתיד. אין פה פתרון קסם וזו לא טכניקת אינסטנט כפי שמשווק העולם המערבי. רק התמדה בתרגול תיצור את המסוגלות להביא את השינוי לו את מייחלת. אם מרגיש לך ללמוד ולתרגל זאת ועוד יחד איתנו, כדי שיהיה גם כיף, גם כי בטוח הגיע הזמן שלך לחופש, וגם עם קבוצת השווים לך, בדקי ריטריטים קרובים שלנו.


*עניין אחרון לאמהות שבינכן, הוא ליזום פניה לילדים בענייני דיומא, ולעזור להם להתמודד עם המציאות שהם חווים. כמובן שרצוי ובריא להיות נוכחת תמיד ואל מול כל חוויות החיים.

זכרי: את תגלי אוקיאנוסים ויבשות חדשים, רק כשתרפי מחוף מבטחים.

כך וכך בחרי אהבה 💕

25 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סדנאות וריטריטים קרובים

קורס המאסטרים

היהלום של דרך האהבה - מח' 34

קורס התפתחות אישית מעמיק המשלב הכשרת מנחי מדיטציה ותראפיה חוויתית. תכנית התמחות ברזי האהבה להשבת הסמכות הפנימית, תקשורת מקרבת, ריפוי והגשמה עצמית.

📅   ערב מבוא יום שלישי 21/5/24

🌍   חוות טבע האדם, ניר צבי

קורס המאסטרים

הליכת מלאכים

סדנת אהבה

סדנת העצמה אישית מרגשת בטירוף! לצלול פנימה אל האמת שבלב, במרחב בטוח ואוהב. לרחף בחוויה שמימית של יחד אמיתי ולפתוח את השער לאהבה וריפוי עצמי. מוזמנים לקבל חיבוק.

🌍   שבט - פאול קור 16, ת"א

📅   יום חמישי 30/5/24

הליכת מלאכים

התהוות - שפע והגשמה

ריטריט מעמיק, מעצים ומעשיר

סדנת העצמה אישית, ריטריט מדיטציה חוויתי וסופ"ש מגשים חלומות! נלמד את חוקי היצירה האוניברסלים, נחשוף את מארג הפוטנציאלים האישיים ונקבל הכוונה ברורה להגשמת היעוד.

📅   סופ"ש 27-29/6/24

🌍   מרכז ימי, קיסריה

התהוות - שפע והגשמה

Google חוות דעת

לשיחת היכרות והכוונה

נפלא! נשתמע ממש בקרוב

bottom of page