top of page
  • תמונת הסופר/תאביב שטרית

מהו אימון אישי לחיים

למה מדיטציה מכונה "מוות קטן" בתורות המסורתיות? ומדוע כדאי לתרגל דווקא בזמנים קשים? - אימון אישי לחיים שקיימתי בשבוע שעבר.


היא מחכה לתמונת ניצחון קולקטיבית, אישית, אפילו קטנה... העיקר שאיזו סמכות תסיים את החירום שבשגרה. ששבו בנות ובנים... שמעכשיו אפשר לחזור לחיים, בלי להתנצל ובלי להרגיש אשמים.


היא מאוד אמיצה מעצם זה ששיתפה. זה המון מהדרך, לשתף באותנטיות את החוויה. איזו תמונה תביא לך את הבשורה? מה צריך לקרות כדי שתחושי הקלה?


אני מבינה. גם אם אראה בעתיד תמונה שתאשר לי את עצמי, שתתן הכרה, היא לא תתקן ותרפא את מה שעברתי לאורך התקופה.


שיגרה כזו או אחרת, היא אנרגיה שבכל רגע אני יוצרת. היא קשורה לתמונת המציאות בחיים, רק באופן שלהגיב אני בוחרת - מחשבות, מילים ומעשים.


שיגרה בריאה נוצרת רק כאשר אני יוצרת אותה! להמתין שהתנאים יבשילו כדי לטפל בעצמי, רק מרחיב את הבור בתוכי.


אל תטעה, אביב! אני לא מבקשת הצלה. אני מטפלת בעצמי וכל מה שאני זקוקה לו, זה נוכחות, קרבה ואהבה. אני יודעת שאין פתרון אצבע, אלא מחפשת דרך בריאה.


אני גם יודעת שאין סיבה להמתין לחלוף הסערה. אני רוצה ללמוד לרקוד בגשם... כמו באמרה. אבל האתגר שלי הוא שהחרדה הנוכחית מחוברת לשורשים, מתדלקים אותה פחדים קדומים!


התחילי ביציאה לטבע הקרוב באזור המגורים. תני לפחדים לעלות, לאתגרים מקום להיות - מחשבות, רגשות ותחושות. תני לאינטואיציה לעבוד. הזיזי את הגוף, אל תעצרי, זו מדיטציה בתנועה - צאי ולמדי.


אט, אט יעלו סצנות מהעבר, בהן שלטו הפחדים ומציפות חרדות. בבית, בין ומול ההורים, מול בני זוג, עם חברים... כל המקומות בהם הרגשת בדידות וחוסר אונים.


צאו לטבע - אימון אישי לחיים
צאו לטבע - אימון אישי לחיים

אחת הדרכים לשחרר חרדה, היא לזהות בפירוט את הדבר המפחיד שעשוי לקרות בגללה. זה יכול להיות במצב מסוים או מול אדם מסוים או גם וגם.


זכרי שבלב הקושי שוכנת הזדמנות. שאלי ודמייני מהו הדבר המפחיד שיכול לקרות? קחי כל אחת מהתשובות ושאלי שוב, מה הכי מפחיד שיכול לקרות? לבסוף תגיעי לפחד העמוק המתדלק את החרדה.


התבונני בו, הרגישי אותו בגוף הפיסי, קחי נשימות איטיות ועמוקות, והביאי נוכחות והכרה לכל מה שבא. זהי אותו בבירור מבלי להזדהות איתו. התבונני בו ותחווי את החוויה השוכנת בגוף לעומתו.


אין קיצורי דרך... לכן רק כשתרגישי ראויה, ראי את הפחד באור האהבה. לא קל לדמיין את זה כרגע, אך כאשר תגיעי לגשר, בהכרח תרגישי שאת מוכנה.


עכשיו קחי את אותו מצב ודמייני שהכל לטובה. שהטוב ביותר יכול לקרות לך. ושוב, התבונני בו, הרגישי אותו בגוף הפיסי, קחי נשימות איטיות ועמוקות, והביאי נוכחות והכרה לכל מה שבא.


לאור התרגול המדיטטיבי השלם, היחס הערכי שלך כלפי הפחד משתנה לבריאות ותתפתח בך דמות סמכות, שתרחיב יותר ויותר את מקומה בתודעה. מכאן יחדל הפחד להוות טריגר כפי שהיה.


מדיטציה מכונה "מוות קטן" בתורות המסורתיות, משום שהיא מאפשרת לנו לשחרר הקשרים פנימיים. כאלה שאולי שמרו עלינו בעבר, אך היום הגיעה העת להודות עליהם ולהשיבם לחיים.


מסע מדיטטיבי כזה, איננו חד פעמי. זהו אימון אישי לחיים, עליו יש לחזור מספר פעמים. זו הסיבה שבגינה מכונה המדיטציה גם "לידה מחדש".


זכרי, את אינך הפחדים והחרדות שלך, אלא העצמי שחווה אותם ואיפה שהכי קשה לך, שם נמצא הריפוי הכי עמוק שלך.


אם מרגיש לכם שהגיע הזמן למפגש שיצור בהירות ויאפשר נשימה, יפתח את השער לשלום בבית ויביא ריפוי והגשמה, בדקו איתי אימון אישי ימים טובים תמיד בדרך. צאו לטבע...

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סדנאות וריטריטים קרובים

קורס המאסטרים

היהלום של דרך האהבה - מח' 34

קורס התפתחות אישית מעמיק המשלב הכשרת מנחי מדיטציה ותראפיה חוויתית. תכנית התמחות ברזי האהבה להשבת הסמכות הפנימית, תקשורת מקרבת, ריפוי והגשמה עצמית.

🌍   ערב מבוא יום שלישי 7/5/24

📅   חוות טבע האדם, ניר צבי

קורס המאסטרים

הליכת מלאכים

סדנת אהבה

סדנת העצמה אישית מרגשת בטירוף! לצלול פנימה אל האמת שבלב, במרחב בטוח ואוהב. לרחף בחוויה שמימית של יחד אמיתי ולפתוח את השער לאהבה וריפוי עצמי. מוזמנים לקבל חיבוק.

🌍   שבט - פאול קור 16, ת"א

📅   יום חמישי 30/5/24

הליכת מלאכים

התהוות - שפע והגשמה

ריטריט מעמיק, מעצים ומעשיר

סדנת העצמה אישית, ריטריט מדיטציה חוויתי וסופ"ש מגשים חלומות! נלמד את חוקי היצירה האוניברסלים, נחשוף את מארג הפוטנציאלים האישיים ונקבל הכוונה ברורה להגשמת היעוד.

📅   סופ"ש 27-29/6/24

🌍   מרכז ימי, קיסריה

התהוות - שפע והגשמה

Google חוות דעת

לשיחת היכרות והכוונה

נפלא! נשתמע ממש בקרוב

bottom of page