top of page
  • תמונת הסופר/תאביב שטרית

10 תרגילי המיינדסט שעושים אנשים מאושרים

לייעץ לאנשים כיצד להיות מאושרים במאמר של 750 מילים, עשוי להיות גובל בחוצפה! ובכל זאת, מחקר עמוק של השנים האחרונות, העלה תובנות שגרמו לי לדייק מסלול מחדש, לאפשר עוד ועוד אושר בחיים ואתכם לשתף בממצאים.


נושא האושר, עשיר בקלישאות ונתפס אצל רבים מאתנו כשטחי וחבוט. מעל לכול נראה כי האושר הוא מושג שאינו ניתן להגדרה אובייקטיבית. חיטוט קצר בגוגל, חושף המון סמיילים, ילדים מחייכים ואנשים קופצים.


המסקנה המתבקשת למחפש המצוי, היא שכדי להיות מאושר, עליו לשים בצד את הדאגות והעבודה, לעזוב את החיים המוכרים, לטפס על הר גבוה ולקפוץ כמה שיותר גבוה!


שאלות שעלו בי לנוכח המראות הללו... מדוע אין ולו תמונה אחת של אדם השקוע בעבודתו? של זוג המשוחח בסלון ביתו? וכיצד בדיוק בדיקת כח הכבידה, משפרת את הסיכויים שלי להיות מאושר?!


לקפוץ גבוה - מאשר אותי?
לקפוץ גבוה - מאשר אותי?

מקור האושר והחיפוש האישי

האושר מוזכר לראשונה בספר בראשית "באושרי כי אישרוני בנות" (פרק ל, פסוק יג). המילה מוזכרת באותו הקשר בשירת "אשת חיל" הנהוגה בקבלת השבת "קמו בניה ויאשרוה" (משלי, פרק לא, פסוק כח).

פירוש האושר לפי הפסוקים, היא ברגע שהאדם מקבל אישור - כלומר הכרה בשמו, באופיו ובמעשיו הוא מאושר.


מי שיעיין במה שכתבתי אודותיי, יגלה את הפסקה המיוחסת לחיפוש אחר האושר, בתקופה המאתגרת בחיי. שתי אמונות שכיחות שהטעו אותי בעבר, הן שכדי להיות מאושר הייתי צריך לפתור את כל בעיותיי ולממש את כל חלומותיי.


"רגעי אושר בפרק זה של החיים בקושי זכורים לי וגם אם הופיעו התכלו כלא היו. דבקתי בדרך רק משום שהאמנתי כי בסופה אהיה מאושר. אך המוזר היה שדווקא ברגע המיוחל, בו למיטב הבנתי היה לי הכל: אישה, שתי בנות נפלאות, בית חלומותיי שבניתי בידיי, תואר ארכיטקט ועבודה עצמאית מכובדת ומכניסה, מאושר לא הייתי וזה בלשון המעטה."


הדרך אל האושר VS האושר הוא הדרך

האם קיימת דרך להיות מאושר בדיוק כפי שאני? האם אוכל להיות מאושר עם כל הבעיות שטרם פתרתי והחלומות שטרם הגשמתי? האם אפשר להיות מאושר ברגע הזה ולא כאשר אשיג את מבוקשי ומבלי לעזוב את החיים המוכרים לי?


התשובה החד משמעית לכל השאלות, היא כן!

"אני מאושר - זו אינה הצהרה נסיבתית אלא בחירה הווייתית", כתבתי לפני עשור וחצי במדריך של קורס המאסטרים וזה כל כך נכון גם היום. הדרך איננה מכאן לשם, אלא משם לכאן. לכן אין בכוונתינו לשנות את החיים בכללותם, אלא את נקודת המבט ותפיסת העולם.


כל דבר שאנו חושבים, אומרים ועושים, קורה מסיבה אחת ויחידה - אנחנו פשוט רוצים להיות מאושרים. כל בחירה שאנו מבצעים במודע או שלא במודע, נעשית במטרה לגרום לנו תחושת עונג והרגשת אושר, או להרחיק מאתנו תחושת כאב והרגשת סבל.


ככל שנאמין כי המטרה שתביא לנו אושר היא נשגבת יותר, כך הוא ירחק מאתנו. כאשר תשתחרר האמונה כי האושר מותנה בסיבה או תוצאה מסוימת, נחייה דרכו יותר ויותר. האושר אינו מותנה בדבר והאישור לקיום, קיים מעצם היותנו. לכן אין זה משנה מה נהייה, עם מי נהייה, היכן נהייה, או מה יהיה לנו.


אם יש בכוחם של אחרים לתת לנו אישור ובכוחינו לתת לאחרים את אישורנו... את אותו אישור נוכל לתת גם לעצמנו ועל כן, אשריינו!


האושר נובע מאישור חווית העצמי

סוד האושר טמון בקבלה החוויה הנוכחית והמהדרין יוסיפו - באהבה. אין זה משנה איזו הרגשה אתם מרגישים כרגע ואפילו אם היא שלילית, בקורתית או שיפוטית - אשרו אותה. תנו לה מקום וראו אותה בדיוק כפי שהיא, כפי שאתם ברגע זה.


הקבלה והאהבה במקום ההתעלמות וההתנגדות לחוויה, הם שעושים את ההבדלה. כך אנו מאשרים את המציאות ואת עצמנו כאחד וכך הלכה למעשה הופך המאשר למאושר. זהו אימון המאפשר לאושר לקרום עור וגידים במציאות החיים. ככל שנאשר יותר ובעיקר בעיתות משבר, נגלה עד כמה צדק אינשטיין באומרו כי "בלב בקושי שוכנת ההזדמנות".


חשוב לדייק שלא נועדנו לאשר את עצמנו כל רגע בחיים, זהו אימון ואנחנו מתאמנים. אוסיף שהאישור הנוכחי אינו זה סותר שום כוונה או יעד עתידי ואינו מונע מאיתו לשפר את עצמנו או לכוון למקום חדש. נהפוך הוא! באמצעות קבלה, אהבה ודרך האושר, ברור יותר ונעים יותר לצעוד אל היעד.


קבלה, אהבה ואושר
קבלה, אהבה ואושר

10 תרגילי מיינדסט שעושים אנשים מאושרים

*לא לנשים בלבד ומהסעיף השלישי זה קצת פחות רוחני 😉


1. תרגלי מדיטציה. שבי בשקט והתמקדי בחמשת החושים ובנשימות, בעיקר בכל פעם שתשומת הלב שלך מוסחת ממחשבות. מינון: פעם ביום, כל יום.


2. שתפי את עצמך במה שעובר עליך בחיים. זכרי גם רגעי אושר ודברים טובים. השתמשי בלקסיקון רגשי והקשיבי לעצמך, בלי לענות ובלי לתת עצות.


3. תאהבי את הגוף שלך בדיוק כמו שהוא. את הבטן, את הקמט ואת הצלוליט – זה מה שהופך אותך מעוד בובה, למלכה אחת ויחידה.


4. צאי לטבע, השקיעי באנשים, במערכות יחסים וחוויות. השקיעי פחות במוצרי צריכה ועשי מה שצריך כדי להימנע מהתמכרויות.


5. אם את סובלת או כואבת ממשהו המצריך טיפול, תמיכה או יעוץ כלשהו, אין צורך להתבייש. בקשי עזרה - הפצע הוא הפתח והמשקולת היא הכנפיים.


6. מותר לך לגור בבית המרגיש גן עדן. התחילי לחלום אותו, לצייר אותו וליצור אותו. לא, את לא חייבת לעבור דירה – גן עדן הוא מצב תודעה.


7. דעי מה את מכניסה לגוף שלך. בחרי באוויר נקי, במזון בריא ועשי השתדלות שהזוגיות הפנימית ומערכות היחסים שלך, יהיו טובות ומיטיבות.


8. אם את לא עושה את מה שאת אוהבת, את מבזבזת את הזמן. בדקי איזו מתנה את לעולם והתחילי לחלק אותה בחינם. כשתפתחי לקבלה, קחי רוא"ח טוב ותני מעשר למי שחסר.


9. אמרי לעצמך בקול רם ולאט, כי אין זמן... "אני סולחת לעצמי. אני מקבלת ואוהבת אותי. תודה על החיים שלי". זהו מתכון יומי לאישור עצמי.


10. זיכרי! אין דרך אל האושר - האושר הוא הדרך. אשרי את עצמך, תהני מהדרך ואם מרגיש לך גם לעוף על החיים, בדקי בדרך האהבה סדנאות וריטריטים קרובים

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סדנאות וריטריטים קרובים

קורס המאסטרים

היהלום של דרך האהבה - מח' 34

קורס התפתחות אישית מעמיק המשלב הכשרת מנחי מדיטציה ותראפיה חוויתית. תכנית התמחות ברזי האהבה להשבת הסמכות הפנימית, תקשורת מקרבת, ריפוי והגשמה עצמית.

🌍   ערב מבוא יום שלישי 21/5/24

📅   חוות טבע האדם, ניר צבי

קורס המאסטרים

הליכת מלאכים

סדנת אהבה

סדנת העצמה אישית מרגשת בטירוף! לצלול פנימה אל האמת שבלב, במרחב בטוח ואוהב. לרחף בחוויה שמימית של יחד אמיתי ולפתוח את השער לאהבה וריפוי עצמי. מוזמנים לקבל חיבוק.

🌍   שבט - פאול קור 16, ת"א

📅   יום חמישי 30/5/24

הליכת מלאכים

התהוות - שפע והגשמה

ריטריט מעמיק, מעצים ומעשיר

סדנת העצמה אישית, ריטריט מדיטציה חוויתי וסופ"ש מגשים חלומות! נלמד את חוקי היצירה האוניברסלים, נחשוף את מארג הפוטנציאלים האישיים ונקבל הכוונה ברורה להגשמת היעוד.

📅   סופ"ש 27-29/6/24

🌍   מרכז ימי, קיסריה

התהוות - שפע והגשמה

Google חוות דעת

לשיחת היכרות והכוונה

נפלא! נשתמע ממש בקרוב

bottom of page