top of page
  • תמונת הסופר/תאביב שטרית

כיצד למנוע צריבת משבר כטראומה בתודעה

ימים לא פשוטים בלשון המעטה. כל כך הרבה אבדן, כאב וחוסר וודאות שקיימים במרחב שבחוץ ובפנים. ככל הנראה שהאתגרים לא שכחו וימשיכו להגיע ולהפתיע מבית ובחזיתות שונות. לנו יש את הזכות המלאה ליצור רשת הגנה שמתחילה בנפש פנימה, בפנימיות.


להלן שבע דרכים להתמודדות עם אתגרי המציאות ולהימנע מצריבת המשבר כטראומה בתודעה. גם אם לא תתרגלו דבר וחצי דבר, קראו והטמיעו את מפת הדרכים הזאת בתודעה. ברגע האמת היא תעזור לכם במודע ושלא במודע. זהו זמן והזדמנות לריפוי מעמיק של פצעים שאנו סוחבים מילדות. זהו זמן מיטיב לאחדות, שלעולם תתחיל בפנימיות.


כוחנו באחדותנו היא דרך הטבע לריפוי והגשמה
כוחנו באחדותנו היא דרך הטבע לריפוי והגשמה

1. משבר לעולם יהיה לא נוח

חוסר תאבון, כאבי בטן, חולשה בגוף, קושי לקום מהמטה, מהווים עבורנו סמפטומים ראשונים לטראומה. בהמשך עשויים להגיע פחדים שונים, התקפי חרדה ומתחילות או מתגברות התמכרויות שונות, כגון צפייה במסכים, ע"מ לפצות ולהסיח את הדעת מהתמודדות רגשית עם התופעה. הכל בסדר. אל תכנסו לעימותים עם עצמכם בנוגע לתחושה כלשהי, הרגשה כלשהי, או התנהגות כלשהי. היה ועשיתם בחירה, היו רכים איתה ועם עצמכם. המשבר אמור להוציא אותנו מאזור הנוחות וללמד אותנו שלווה והתייצבות, דווקא בלב הכאוס וחוסר היציבות.


2. למניעת טראומה מתחילים במתן הכרה לחווית המשבר

במהלך המשבר יתכן ונתהה, "האם השתגענו?" אז זהו שלא. דווקא הרגע הזה, הוא רגע של שפיות אבסולוטית. אנחנו אולי מרגישים ומתנהגים באופן מוזר, אבל אנחנו בסך הכל לא יודעים היכן ומה לחפש ובפועל מבקשים בטחון, שליטה במצב והכוונה לדרך. מכאן נבין שחווית השבר, איננה באג במערכת, אלא צורת התקשרות של הגוף-נפש. לעיתים כמפלט אחרון ממש, דגל אדום מרים ומזמין לקחת אחריות ולכוון מסלול מחדש. בפועל זהו ניסיון של המערכת לאתחל את החיים דרך נפילה לתוך הכאוס.


3. שמים לב בעדינות לדרמה המתחוללת

זה לא פשוט שלא להיסחף אחרי הפאניקה, אך מכיוון שכבר הבנו שזהו סימפטום וקריאה לעזרה, נוכל שלא להיגרר אחריה וללמוד בעדינות את הצורך הרגשי העמוק, השוכן מתחת לכאוס. אל תשארו עם זה לבד. מבקשים עזרה ומשתפים אנשים שאנו בוטחים בהם במה שעובר עלינו. אם אין כאלה כרגע, פונים לעזרה והכוונה מקצועית. תמיד מוזמן/ת כל מי שמעוניין/ת להתקשר ולשוחח איתי ואשתדל לתת הכוונה מיטיבה 0543050100. לעיתים שיחה של כמה דקות ודמעות שלפתע זולגות, הן מתנה ענקית לבריאות.


4. משבר לעולם מביא איתו שיעור בריא

הסיבה המהותית למשבר בשעתנו הקשה והנוכחית ברורה. המיינד יעשה כל שביכולתו כדי להימנע מהתמודדות רגשית עם התופעה וינסה לשמר את צורת החיים שהכרנו עד עתה. לכן יבחר עבורנו להתעלם מתחושות הגוף ולהדחיק רגשות, ע"י הסחת הדעת מהם באמצעות פעולות שונות. נכון, הדברים לא יחזרו לקדמותם וזה מפחיד כי זה אומר שמעכשיו נצעד בדרך שמעולם לא צעדנו בה ועשוי להיות שם חשוך. הכל בסדר, כל האור שבעולם נמצא בפנימיות שלנו. דמות סמכות פנימית חדשה ומיטיבה, אט אט תתגלה ותאיר את הדרך באופן מדויק. אלו הם לוחמי האור שאנחנו! תנו לעצמכם הזדמנות להתחדש דווקא ביום הזה ובימים שיבואו.


5. מדיטציית מיינדפולנס

באריכות קראו את המאמר מדיטציה להרגעה בזמנים קשים - ששיתפתי לפני יומיים. בקצרה, האטו את הקצב הפנימי ונשמו עמוק. התבוננו במחשבות ומכאן והביאו את תשומת הלב ל 5 אמצעי החישה ולרגשות. היה ונופלים לתוך חשיבה כאוטית, זה בדיוק מה שאמור לקרות ומאפשר את האימון הזה. יוצאים מרכבת המחשבות לרציף ושבים לנשימות ולהתבוננות במחשבות. מכאן חוברים ל "אני החושי והרגשי". להקשיב לתחושות הגוף ולרגשות יותר ויותר, ללא תוויות וללא פילטרים מחשבתיים.


6. מה שבריא לי נשאר ומה שלא בריא לי משוחרר

זה נוגע ל 3 כלי הבריאה: מחשבות, מילים ומעשים. אלו שאנו אחראים עליהם ואלו שכלפינו מופנים. זהו אימון בשימת גבולות בנוגע לתקשורת חוץ ופנים. זה אימון בבריאת מציאות. זה אומר לצמצם למינימום עימותים בבית, בין חברים וברשתות החברתיות, ובטח שלא ליצור כאלה. זה אומר להימנע מחשיפה לתכנים מכאיבים. זה אומר לשתות הרבה מים. זה אומר לבקש ולהציע עזרה, אוזן קשבת ועשייה מיטיבה.


7. בעד ונגד טיפול תרופתי

לעיתים על מנת להימנע מהתמודדות רגשית, טיפול תרופתי יבחר כפתרון מיידי. זאת על מנת לדווח לעצמנו שאנו יכולים לחזור לשליטה ברגע שאנו רוצים ושאפשר להמשיך כרגיל עסקים, גם כאשר המצב בחוץ לא נורמאלי. טיפול תרופתי יאלחש במידה כזאת או אחרת את המודעות כלפי מה שמבקש מאתנו להשתנות. מה שבריא לי ומה שכבר פחות. זו הסיבה ששימוש בתרופות פסיכיאטריות, איננו רפואה בשום צורה. עם זאת ומשום שכל עניין לגופו, אינני דוחה על הסף טיפול תרופתי, אלא שזהו המוצא האחרון מבחינתי. לפני ברירה זאת, עלינו לצאת לדרך ולברר מהי הדרך הבריאה לנו באופן אישי.


לסיכום והזמנה

דרך האטת הקצב, תרגול מדיטציה יומי, מודעות עצמית ועשיית בחירות בריאות, משברים בחיים יהפכו מטראומה פוטנציאלית, להתפתחות וגדילה חסרות תקדים. בין אם תבחרו באימון אישי ובין אם תבחרו בסדנת התפתחות אישית, זוהי השעה לעשות את הצעד להשיל דפוסי חיים שעבר זמנם וליצור מחדש את החיים שנועדנו לחיות בעדם.

ימים טובים יותר לכולנו. אמן!

38 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סדנאות וריטריטים קרובים

קורס המאסטרים

היהלום של דרך האהבה - מח' 34

קורס התפתחות אישית מעמיק המשלב הכשרת מנחי מדיטציה ותראפיה חוויתית. תכנית התמחות ברזי האהבה להשבת הסמכות הפנימית, תקשורת מקרבת, ריפוי והגשמה עצמית.

📅   ערב מבוא יום שלישי 21/5/24

🌍   חוות טבע האדם, ניר צבי

קורס המאסטרים

הליכת מלאכים

סדנת אהבה

סדנת העצמה אישית מרגשת בטירוף! לצלול פנימה אל האמת שבלב, במרחב בטוח ואוהב. לרחף בחוויה שמימית של יחד אמיתי ולפתוח את השער לאהבה וריפוי עצמי. מוזמנים לקבל חיבוק.

🌍   שבט - פאול קור 16, ת"א

📅   יום חמישי 30/5/24

הליכת מלאכים

התהוות - שפע והגשמה

ריטריט מעמיק, מעצים ומעשיר

סדנת העצמה אישית, ריטריט מדיטציה חוויתי וסופ"ש מגשים חלומות! נלמד את חוקי היצירה האוניברסלים, נחשוף את מארג הפוטנציאלים האישיים ונקבל הכוונה ברורה להגשמת היעוד.

📅   סופ"ש 27-29/6/24

🌍   מרכז ימי, קיסריה

התהוות - שפע והגשמה

Google חוות דעת

לשיחת היכרות והכוונה

נפלא! נשתמע ממש בקרוב

bottom of page