top of page
  • תמונת הסופר/תאביב שטרית

מדיטציה להרגעה בזמנים קשים

תרגול מדיטציה דווקא בזמנים קשים, משחרר אותנו מהכאוס הפנימי, ע"י התמקמות חדשה מולו. מוביל להתנהלות עדינה ומיטיבה במרחב, הרפיה וריפוי עמוק.


"בלב הקושי שוכנת ההזדמנות" אלברט איינשטיין

תרגול מדיטציה דווקא בזמנים קשים, מביא לשחרור הכאוס הפנימי, ריפוי עמוק והתנהלות מיטיבה במרחב. ברגע שאנו מביאים את תשומת הלב לתחושות ולרגשות, בהרפיה מלאה ומבלי להזדהות עם שטף המחשבות המתדלקות את הכאוס, אנרגיה שהושקעה בהתנגדות והדחקה, מתפנה ומתמירה לקשב מואר וההרפיה עצמה הופכת לרפואה. אנו עוברים מ- State OF mind ל- State OFF mind, ממרחבי ה "אני" למרחב ה "אין" ובדיוק מכאן "מאין, יבוא עזרי" (תהילים קכ"א).



"הרפו ודעו כי אנכי אלהים " תהילים, מו, יא

העניין המהותי בתרגול מדיטציה להרגעה וריפוי, הוא כיצד להגיב למחשבות ובכללותן להתנגדות, קונפליקט או מלחמה פנימית בזמן אמת ולא משנה מה הסיבה ומה התוכן שלה. שימו לב, לא משנה מה תוכן המחשבה או הסיבה שהיא מופיעה. זו יכולה ביקורת על עניין לא פתור שיש לי ביני לבין עצמי, קונפליקט שקיים במערכת יחסים עם משהו/י, ואפילו שיפוט כלפי חוסר היכולת להתנער מהמחשבות בזמן המדיטציה.


ברגע זה נביא את תשומת הלב להתנגדות עצמה, לתחושה בגוף ולהרגשה. אשרו את החוויה החושית והרגשית והתבוננו במחשבה. כך נוותר על אשליית התיווך של השכל, נפגוש את המציאות באופן ישיר וניזכר שאנו אחד. כך מתרפאים גוף-נפש-רוח דרך המדיטציה.


מדיטצית זן - אוהב שטרית
מדיטצית זן - אוהב שטרית

מדיטציה להרגעה - 7 השלבים

שלב 1: בחירת המקום

מצאו מקום שקט ונוח. יש הנוהגים לתרגל בישיבה, יש היושבים על כיסא מדיטציה לתמיכת הגב ויש הנוהגים לתרגל בשכיבה כדי להרפות את הגוף לחלוטין ולשחרר מתחים ולחצים.


שלב 2: הרפיה לרפואה

מרפים את כל חלקי הגוף מכף רגל ועד ראש. מרפים את הכל, מרפים מהכל... עוצמים שתי עיניים חיצוניות ופוקחים את העין השלישית המורגשת בערך בחיבור בין הגבות. נכנסים לעולמנו הפנימי ונושמים.


שלב 3: נשימה מודעת

פשוט הביאו את תשומת הלב לנשימה. היא הסנטר, מרכז החיים, העוגן שלנו והחיבור לרגע הזה. שימו לב לאוויר הקר הנכנס דרך הנחיריים... אוויר חם יותר יוצא דרכם... שימו לב להשפעת הנשימה על כל חלקי גופכם. על מסע האוויר בגוף והמפגש איתו. אין דרך נכונה או לא נכונה לנשום ואין צורך לעשות מניפולציות. פשוט לנשום.


שלב 4: תשומת לב לחמשת החושים

טעמו את הטעם בפה, הריחו את הריחות סביבכם, הקשיבו לצלילים, חושו את הדופק שלכם, ראו את הצבעים השונים בפנימיות שלכם, הרגישו את מגע הגוף עם הקרקע, עם האוויר המלטף את העור, את החום והקור ואת כל מה שמבקש תשומת לב בגוף הפיזי, כמו מתח, לחץ, הרפיה, רוגע ואפילו עקצוצים וצורך בגירודים. כאשר מביאים תשומת לב לחמשת החושים, אנו מאפשרים לגוף להתחבר למציאות הפיזית, להיות אחד וללא פילטרים עם הרגע הזה, עם הבריאה.


שלב 5: קשב מואר לרגשות

רגשות הם אנרגיה בתנועה. הם קשורים לסביבה שלנו, למערכת הפיזיולוגית שלנו, למערכת הקוגנטיבית שלנו ולנפש שלנו. החיבור אליהן מתמיר אותנו לבריאות. הרפו את הגוף והביאו את"קשב מואר" המשלב הרפייה וריכוז ברגש הקיים ברגע הזה. בלי תיווך, בלי לנסות להבין, בלי תיוגים של טוב או רע, נכון או לא נכון וללא תוויות עם שמות רגשות כלשהם. הביאו את תשומת הלב לרגש הנוכחי ואפשרו לו ולעצמכם כאחד, פשוט להיות ולהשתנות. זהו השלב בו בריא יהיה לשהות... החל ממספר דקות ועד לכמה שתבחרו.


שלב 6: התבוננות במחשבות

ברגע שמגיעה מחשבה כלשהי, אפשרו לה להיות ואל תלחמו איתה. ברגע זה תוכלו לשים לב לזה שחושב אותה ומכאן למודעות מלאה אל מול החושב והמחשבה עצמה. אט אט, הביאו את תשומת הלב מפעילות החשיבה אל המודעות. זהו תרגול בהתבוננות שעם הזמן יהיה עדין יותר ונעים יותר. כשאנחנו מתרגלים למשך זמן מה, נבין שאין לנו שליטה ברכבת המחשבות. בהירות זו היא חלק טבעי מתהליך המדיטציה. אין צורך להיבהל או לשפוט את חוסר השליטה שלנו - אנו אמורים גם לחשוב במדיטציה. היה ונכנסתם ללופ מחשבתי, הרפו וחזרו לשלב השלישי.


שלב 7: סיום מדיטציה

תרגול מדיטציה, בריא לחתום ברוגע ובנעימים. אפשר להקדיש מספר רגעים לנשימה ולהודות על הזמן שהקדשנו והמתנה שנתנו לעצמנו. עלו חיוך על השפתיים ואט אט פקחו עיניים.


סיכום והזמנה

תרגול מדיטציה בריא, הוא מסע אל הלא נודע. אי אפשר להיכשל בתרגול מדיטציה, נהפוך הוא – כל תרגול הוא הצלחה! חשוב לזכור שגם אם רוב הזמן אנחנו חשים אתגר והתנגדות בתרגול, לא טעינו בדרך ואנחנו מאמנים את השריר הנכון. תתחילו בקטנה, 5 דק' ביום והסוד הוא בהתמדה.


מוזמנים ללמוד ולתרגל זאת באימון אישי ואפשר ביחד אתנו בקורס התפתחות אישית

שיהיה לכולנו לבריאות...

63 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סדנאות וריטריטים קרובים

קורס המאסטרים

היהלום של דרך האהבה - מח' 34

קורס התפתחות אישית מעמיק המשלב הכשרת מנחי מדיטציה ותראפיה חוויתית. תכנית התמחות ברזי האהבה להשבת הסמכות הפנימית, תקשורת מקרבת, ריפוי והגשמה עצמית.

📅   ערב מבוא יום שלישי 21/5/24

🌍   חוות טבע האדם, ניר צבי

קורס המאסטרים

הליכת מלאכים

סדנת אהבה

סדנת העצמה אישית מרגשת בטירוף! לצלול פנימה אל האמת שבלב, במרחב בטוח ואוהב. לרחף בחוויה שמימית של יחד אמיתי ולפתוח את השער לאהבה וריפוי עצמי. מוזמנים לקבל חיבוק.

🌍   שבט - פאול קור 16, ת"א

📅   יום חמישי 30/5/24

הליכת מלאכים

התהוות - שפע והגשמה

ריטריט מעמיק, מעצים ומעשיר

סדנת העצמה אישית, ריטריט מדיטציה חוויתי וסופ"ש מגשים חלומות! נלמד את חוקי היצירה האוניברסלים, נחשוף את מארג הפוטנציאלים האישיים ונקבל הכוונה ברורה להגשמת היעוד.

📅   סופ"ש 27-29/6/24

🌍   מרכז ימי, קיסריה

התהוות - שפע והגשמה

Google חוות דעת

לשיחת היכרות והכוונה

נפלא! נשתמע ממש בקרוב

bottom of page